Vlees-vrij

Vega

Steeds meer mensen kiezen ervoor minder vlees te eten. Deze groep kritische consumenten is zeer divers. Sommigen zullen kiezen voor kant-en-klare vleesvervangers, anderen bepalen liever zelf waar hun maaltijd uit zal gaan bestaan. Waar de één ervoor kiest wel vis of eieren te eten, wil de ander liefst geen dierlijk voedsel eten. Kortom, het ene vleesvrije dieet is het andere niet. 

B12 status in beeld

B12 is vooral te vinden in dierlijke producten. Dat is de reden dat vegetarische en veganistische voeding vaak minder B12 bevat. Er lijken bij de opname van vitamine B12 ook persoonlijke verschillen mee te spelen. Als je net start met een vegetarische of veganistische voeding weet je vaak niet wat de invloed is op je B12-status, dat wordt immers meestal niet gemeten voordat echte tekorten ontstaan. Door dit vroeg te monitoren kan je niet alleen een tekort opsporen, maar ook veel vroeger zien of je B12-niveau stabiel blijft. De  4Medbox

Onderzoek

Het brede onderzoek zal veel preciezer in beeld brengen hoe een tekort kan ontstaan. Er is een eerder onderzoek gedaan naar B12 deficiëntie bij een vegetarisch of veganistisch dieet, dit onderzoek zal breder kijken en ook aanleg en medische oorzaken meenemen.  

Plantaardig dieet & B12 

 

Email

b12.secretaris@4medbox.eu

Lokatie

Kanaalpark 157
2321 JW Leiden

4MedBox Copyright 2019